DE CORREDOR MEDITERRANI A TERCER CARRIL I ARA LÍNIA IMAGINÀRIA.

La Taula d’indústria de l’últim Encontre Empresarial no deixà indiferent a cap dels que portem anys treballant sota els principis de desenvolupament d’allò que es suposa que ha de ser un territori i una societat avançada, dintre de la Unió Europea. Dues de les conclusions més colpidores que se’n varen extraure fruit del neoliberalisme més ranci van ser, una que la UE deuria rebaixar les condicions d’adhesió al Protocol de Kyoto, i l’altra que el Corredor Mediterrani no és tan important com el Cantàbric.

Tals afirmacions formen part de l’imaginari més conservador i centralista que a hores d’ara s’imposa al Partit Popular de Mariano Rajoy. No deixaren indiferents a ningú, sobre tot l’afirmació referida al corredor, per què es tracta d’una reivindicació històrica i unànime del sector empresarial valencià. Una reivindicació que ve acompanyada d’un engany també històric per part del centralisme conservador, per tal de fomentar el corredor central.

Davant aquesta marginació, que al mateix nivell que l’infrafinançament que patim els valencians ens ofega i llasta les nostres possibilitats de creixement industrial i logístic, el partit popular valencià exerceix el paperot de “tonto útil” amb innumerables excuses, la última de la Sra Bonig dient que les tramitacions dels projectes de grans infraestructures són lentes i que grans empreses com la Ford no han iniciat els treballs de connexió amb el tercer carril. Però com van a fer-ho si RENFE ni tan sols a dia d’avuí no te adaptat l’ample de les vies del Corredor?

No es tracta de la connexió amb alta velocitat de les capitals de província valencianes, junt amb Elx, en el transport de passatgers, que també, es tracta d’acondicionar sobretot l’eixida de mercaderies, i en eixe aspecte la lentitud és una de les estratègies per evitar el desenvolupament de la infraestructura. A finals de febrer de 2015 acaben els terminis per sol·licitar les ajudes a la UE en matèria d’infraestructures i del Corredor Mediterrani no en sabem res. Pel contrari, el Govern ja ha destinat 728 milions dels fons FEDER al corredor central, quan la UE ha seleccionat com a prioritari la intervenció sobre el corredor mediterrani. Aquesta actuació compta amb fiançament assignat, que els països membres tenen al seu abast per utilitzar-la. Però l’Estat Espanyol sembla que aquest tren conscientment el vol perdre.

No només és el menyspreu de Montoro, o les llargues de la ministra als empresaris valencians, és que el partit popular és el que més descaradament ha maltractat la nostra encomia, el nostre benestar, la nostra llengua, la nostra cultura, etc. El PP deuria canviar les seues sigles i passar a nomenar-se partit anti-valencià per què és allò que millor estan fent des de fa dècades, desmantellar i espoliar la nostra terra.

Teresa Garcia Muñoz
Regidora per Compromís a